سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  واکنش شدید مراجع شیعه - ۩ تاظهور ۩
هرکه برای کاری با تو دوستی کند، با برآوردنش از تو روی خواهد گرداند . [امام علی علیه السلام]
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

کل بازدیدها
172538
بازدیدهای امروز
20
بازدیدهای دیروز
19
درباره خودم
واکنش شدید مراجع شیعه - ۩ تاظهور ۩
۩ طلبه ی جوان ۩
یک طلبه،که طلبه بودنش رو خیلی دوست داره و بهش افتخار می کنه.امام زمانش رو هم دوست داره گر چه تا حالا نتونسته از خودش راضی نگرش داره...اما سعی می کنه، البته با دعای خیر شما. شعارم در زندگی اینه «خواستن توانستن است.» التماس دعا.
لوگوی وبلاگ
واکنش شدید مراجع شیعه - ۩ تاظهور ۩
آرشیو مطالب
حرف دل
شبهات
تازه ها
خاطره
اخبار
دانلود
داستان
شعرهای خادمة المهدی
حدیث
پاییز 1385
پیوندهای روزانه

در گذشت آیت الله یثربی! [108]
۞ متن کامل قرآن مجید [266]
خبر گزاری رسا نیوز [197]
۩ باحاج آقـــا ۩ [165]
[آرشیو(4)]

لحظه ی ارتباط با خدا
لینک دوستان

ضد وهابیت
از نـــور
سـایت پـیامبــر اعــظـم (ص)
سایـت صلوات(ختم صلوات)
بانک عکس دفاع مقـدس
مسجد مقدس جمکران
جهان اندیشه خداست
سایت احـمدی نـژاد
تخریبچی دوران
لینک باکس نور
طلبه امروزی
بیقرارظهور
ایــران 22
گل دختر
کشکول
لاهـــوت
تاریخ قرآن
علوم قرآنی
سایت سلـدوز
زیارت عشق
کشکول جــــوانی
فاطمه یاس علـــی
در محضر قرآن و عترت
دین اسلام و سوالات جدید
دلتنگی های یک طلبه
جهنم مطلوب
طلبه علوم دینی
آرامش در قــرآن

لوگوی دوستان





جستجو در وبلاگ
 :جستجو
وقت طلاست قدر آن را بدان
نوای وبلاگ
اشتراک در خبرنامه
 
va3ki2akonam آیدی من
تا ظهور
1majnon.parsiblog.com

نویسنده مطالب :   ۩ طلبه ی جوان ۩  

عنوان متن واکنش شدید مراجع شیعه شنبه 85 شهریور 25  ساعت 11:59 عصر

واکنش شدید مراجع تقلید شیعه به گستاخی یک رهبر مسیحی

در پی تکرار اظهارات آغازکننده جنگ‌های صلیبی از سوی یک رهبر مسیحی، مراجع تقلید شیعه در واکنش‌های شدیداللحنی، اظهارات وی را بی‌ارتباط با روح اسلام دانستند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، صبح امروز، شنبه، آیت‌الله وحید خراسانی در درس خارج اصول خود، طی سخنانی در دفاع از حقانیت اسلام و در پاسخ به توهین پاپ، با بی‌منطق خواندن پاپ و دینی که او از آن تبعیت می‌کند به گوشه‌هایی از عقاید بدون منطق و تحریف شده مسیحیت مجعول اشاره کرده و در نهایت از پاپ سؤال کردند، با توجه به این عقاید، آیا اسلام دین بی‌منطق است یا مسیحیتی که شما به آن اعتقاد داری؟

ایشان در درس خارج فقه خود در عصر امروز هم در این باره صحبت خواهد کرد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی نیز، با صدور پیامی از سخنان ناسنجیده رهبر کاتولیک‌ها درباره اسلام اظهار تعجب و تاسف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی‌ رسا، متن کامل بیانیه آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی درباره اظهارات پاپ بندیکت شانزدهم درباره اسلام بدین شرح است:
«سخنان و اتهامات بی‌اساس پاپ که بر حسب ظاهر رهبری بخشی از مسیحیان را عهده‌دار است، موجب تعجب و رنجش و نگرانی شدید گردید.

مع‌الاسف آنچه را که بیان نموده به هیچ وجه با منطق و روح اسلام سازگاری ندارد و این امر، حاکی از آن است که چنین مطالبی را یا به او دیکته نموده‌اند و یا آن‌قدر نسبت به دین مبین اسلام جاهل و بی‌اطلاع است که باید برای پیروان او تأسف خورد.

در شرایطی که رهبران ادیان آسمانی باید با هشیاری خود در دام استعمارگران و جنگ طلبان قرار نگیرند، این سؤال اساسی مطرح است که چرا چنین اتهام‌های واهی و بی‌اساس و دور از خرد و تاریخ را مطرح ساخته است؟ آگاهان به تاریخ ادیان و خبیران به فنون مقدس به خوبی می‌دانند که امروزه، مهم‌ترین دلیل معتبر بر اساس مسیحیت و سایر کتب و پیامبر آسمانی آن، اسلام و قرآن کریم است. ما از ایشان دعوت می‌کنیم تا مدتی در مدارس دینی و در خدمت اسلام شناسان واقعی، زانوی ادب زده و آگاهی خود را نسبت به این دین تحصیل نماید. ما برای ایشان به راحتی اثبات می‌کنیم که دین اسلام، دین رحمت و عطوفت است و از آیه‌های همیشه درخشان قرآن کریم و از مهم‌ترین محکمات این کتاب آیه شریفه «کتب علی نفسه الرحمه» است.

 

پاپ باید سالیان درازی را در فهم همین آیه کوتاه از قرآن سپری نماید. گفتار او در باب جهاد، ناشی از عدم درک حقیقت نورانی جهاد است. او جهاد اسلام را با آنچه که آمریکا به نام تروریسم خلق نموده است اشتباه گرفته است. تعجب آن است که چگونه کسی که خود را رهبر دین آسمانی می‌داند، در کلام خویش صریحا اراده خدا را به بهانه عقل و منطق انکار می‌کند. به او توصیه می‌نمایم در این اواخر عمر، دست از این انحراف و توطئه برداشته و هدایت صحیحی برای خود و مسیحیان رقم زند.»

آیت الله مکارم شیرازی نیز در پی انتشار سخنان نسنجیده رهبر کاتولیک های جهان درباره اسلام ، بیانیه ای بدین شرح صادر کرد :

«چندی قبل کاریکاتوریست‌های دانمارک برای توهین به اسلام و پیامبر اسلام به میدان آمدند که با آن اعتراض یکپارچه مسلمانان روبرو شدند، این بار پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان را اغفال کردند و او را به میدان آوردند تا جهاد اسلامی را زیر سؤال برده و مسلمانان جهان را به خشونت متهم سازد و از آیین الهی دور بشمرد که با اعتراض شدید و گسترده مسلمانان جهان روبرو شد.

البته چنین هجمه‌ای بعد از پیروزی قهرمانانه حزب‌الله لبنان بر اسراییل (در سایه همین حکم جهاد اسلامی) دور از انتظار نبود؛ ولی چرا باید یک رهبر بزرگ مسیحی فریب سیاستمداران خودکامه و ظالم را بخورد و در عمل ثابت کند هیچ اطلاعی از احکام اسلام ندارد، آیا باور کردنی است که رهبر بزرگ کاتولیک‌ها تا این اندازه از مذهب بزرگی همچون اسلام با یک میلیارد و چهارصد میلیون پیرو بی‌خبر باشد.

ما ضمن محکوم کردن شدید این اهانت بزرگ به اسلام و مسلمانان جهان که سبب ناامنی بیشتر در جهان می‌شود یاد آور می‌شویم که قرآن مجید درآیه 61 سوره انفال با صراحت می‌فرماید: «هرکس دست صلح و دوستی را به سوی شما دراز کرد دست دوستی و صلح به سوی او بگشایید».« و ان جنحوا للسلم فاجنح لها» و در آیه 19 سوره بقره می‌گوید: «با کسانی پیکار کنید که با شما پیکار می‌کنند و از حد تجاوز نکنید، خداوند تجاوزکاران را دوست ندارد.» «و قاتلوا فی سبیل الله الذین بقاتلونکم فلا تعتدوا ان الله لا یحب المعتمدین» و آیات فراوان دیگر.

آیا پاپ انتظار دارد صهیونیست، از آن طرف دنیا بیاید و کشور فلسطین را از دست صاحبانش بگیرد و آنها را آواره بیابان‌ها کند و آنها سکوت کنند یا این که مردم لبنان کشورشان مورد تجاوز صهیونیست‌ها قرار گیرد، همه چیز را ویران کند، همه کس را اعم از کودک و پیر و جوان، قتل عام نمایند و حزب‌الله ساکت بنشیند. زهی تصول باطل زهی خیال محال.

آقای پاپ شما به جای حمله به مسلمانان جهان، سیاستمداران بی‌رحم و خون‌خوار خودتان را نصیحت کنید که دوران استعمار پایان یافته و به استقلال کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان احترام بگذارید تا به شما احترام بگذراند.
شما با پیروی از خواسته‌های سیاستمدران جهان‌خوار مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اید سعی کنید هر چه زودتر آن را جبران نمایید و مطمئن باشید حمله بی منطق شما به اسلام ومسلمانان اثری جز فشرده شدن صفوف آنها نخواهد داشت.»

همچنین در اطلاعیه آیت‌الله سید عبد الکریم موسوی اردبیلی که به این مناسبت صادر شد، آمده است:

«قل یا اهل الکتاب تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم أن لا نعبد الا الله و لا نشرک به شیئا
ایجاد اختلاف بین ادیان و کاشتن تخم کینه و دشمنی ما بین پیروان ادیان الهی، موضوع جدیدی نیست و قرن‌هاست که افراد مختلف با انگیزه‌های گوناگون بدین کار مشغولند، اما آن‌چه مایه تاسف بسیار است این است که این بار شخصی که عنوان رهبری گروه بزرگی از پیروان حضرت مسیح (ع) را بر دوش می‌کشد، در این آتش فرو خفته می‌دمد و دانسته یا ندانسته آب در آسیاب زورمداران و گردن‌کشانی می‌ریزد که اهداف پلید و شیطانی خود را زیر نام مبارزه با تروریسم و در هم کوبیدن ریشه‌ خشونت مخفی می‌سازند و در گوشه گوشه جهان دست به جنایت می‌زنند.

زدن تهمت خشونت‌گرایی و منطق‌ستیزی به آیینی که از ابتدای تاسیس، طلایه‌دار صلح و مدارا بوده و در کتاب مقدس آن، پیروان ادیان آسمانی دیگر به تفاهم بر سر مشترکات فراخوانده شده‌اند و فرهنگ و تمدن بشری وامدار آموزه‌های بزرگ انسانی آن است، اگر از سر عناد و دشمنی نباشد، حداقل نشانگر کج‌فهمی و کوته‌بینی است. اگرچه عملکرد ناصحیح و غلط برخی کسانی که منسوب به این آیین الهی بوده‌اند و در لباس دوست بیش از تمام دشمنان ضربه به آن وارد آورده‌اند، باعث شده تا تصوری غلط و ذهنیتی نادرست نسبت به اسلام در میان برخی افراد که از تعالیم صحیح آن بی‌خبرند ایجاد شود، ولی باور این مطلب که رهبر کاتولیک‌های جهان از زمره افراد ناآشنا به تعالیم انسانی و افکار الهی حضرت محمد مصطفی (ص) باشد، دشوار است.

چگونه شخصیتی که در چنین مصدر بزرگی نشسته است، توان تفکیک بین اعمال برخی جاهلان منسوب به یک آیین و اصل آموزه‌های آن را ندارد؟ آیا می‌توان جنایات جنگجویان صلیبی در کشتار مسلمین و پیروان دیگر ادیان، قتل عام مسلمانان اسپانیا، ایجاد دادگاه‌های تفتیش عقاید و مبارزه با متفکران و آزاداندیشان و هزاران جرم و جنایت دیگر را که منسوبین به آیین حضرت مسیح (ع) مرتکب شده‌اند، جزو آموزه‌های آن پیامبر الهی دانست؟ آیا فجایعی که سردمداران آمریکا به نام مسیحیت و زیر لوای برخی رهبران کلیسا در عراق و افغانستان و مناطق دیگر می‌آفرینند، مطابق با فرامین حضرت عیسی (ع) است؟

این‌جانب ضمن محکوم کردن اهانت آشکار به دین مقدس اسلام و ساحت پاک پیامبر اعظم (ص) از رهبر کاتولیک‌های جهان می‌خواهم که هرچه سریع‌تر نسبت به بازپس‌گیری گفته‌های خویش و اصلاح آن اقدام نماید و با عذرخواهی از جامعه بزرگ مسلمانان، التیامی بر احساسات جریحه‌دار شده آنان ببخشد و آتش اختلافی را که سر برآورده خاموش سازد که اگر چنین نشود، روز به روز بر دامنه آن افزوده خواهد شد و آن‌گاه باید دوباره شاهد بروز درگیری‌ها و جنگ‌هایی باشیم که سال‌هاست بشریت در پی پایان بخشیدن به آنهاست. والسلام علی من اتبع الهدی»

منبع: سایت بازتاب


 اخبار نظر بده دعات کنم  ( )

 

: ۩ تاظهــور ۩ دوستدار شما طلبه ی جوان